Efter et par dage tog vi nattoget til Agra, hvor vi rigtig kom taet paa de lokale, og hvor den enorme sprogbarriere gjorde, at vi ikke anede, hvornaar vi skulle staa af om morgenen. Vi hyggede os gevaldigt, og der var naermest en smule lejrskolestemining over det, med koejesengene og foelelsen af at vi var paa vej til noget nyt.
Vi var kort tid i Agra, hvor vi saa Taj Mahal, Red Fort og Faktehpur Sikri, som alle var nogle helt fascinerende monumenter. Det var utroligt at taenke sig til, hvordan bylivet maatte have vaeret, dengang, hvor fortet og "den doede by" var paa sit hoejeste kulturelle punkt.
Turist-indere stroemmer ogsaa til disse bygninger, og vi maatte hurtigt vaenne os til, at der enten diskret blev taget billeder af os, eller at vi blev spurgt om vi ikke ville stille op. De havde nok aldrig set saa blege mennesker foer, blev vi enige om.
I Delhi fik vi ogsaa set en masse bygninger, og derudover noed vi byen og det indiske, som vi saa smaat var begyndt at vaenne os til: vi saa en aegte bollywood-film i biografen, hvor tre unge drenge bag os sang med paa sangene og fniste, naar et kys blev antydet. Og derudover gik vi paa lange shopping-ture i de smaa snuskede gader i haab om at vi ville finde en ligesaa soed skraedderbutik, som vi fandt i Varanasi.
Indien var meget anderledes end Nepal, og det tog et stykke tid at vaenne sig til at de ikke er helt saa venlige som nepaleserne, og at man let kunne blive snydt. Stemningen og bylivet var rart i det lokale miljoe, men ligesaa snart man kom ud i noget mere crowded og turistet, kunne bombetruslen godt fornemmes i stemningen, og specielt de unge drenge var fristede til lige at vaere lidt for naergaaende. Men efter at have faaet det lidt paa afstand, er det nu de gode ting, jeg husker fra Indien-turen
I morgen skal vi starte paa boernehjemsarbejdet, og jeg glaeder mig til at se ungerne samt til at have en maaned, hvor vi virkelig kan falde til ro og falde til i deres hverdag og kultur.
Et billede til far: mig foran Taj Mahal.
En hellig ko hviler sig i skyggen helt upaavirket af trafikken.